۴/۰۵/۱۳۹۰

ریش سفید بازی برای خاتمه اعتصاب غذای زندانیان سیاسی

کاریکاتور وحید نیک گو، برگرفته از سایت خودنویس

اگر متهم نشوم به اینکه بیرون گود نشسته ام و می گویم لنگش کن!
باید اذعان کنم که این پادرمیانی ها و ریش سفید بازیها برای اتمام اعتصاب غذای زندانیان سیاسی، پاک کردن صورت مسئله به جای حل آنست و نتیجه اش همان است که برای هدی صابر رخ داد.

همه ما در بوجود آمدن مشکلات عدیده زندانیان سیاسی سهمی داریم و حالا که بسیاری از ما اندازه این سهم تلاشی نمی کنیم برخی نگرانند که مبادا برای این عزیزان اتفاقی بیافتد و آنوقت خودشان را مورد شماتت و بازخواست قرار دهند!

هدف این گروه فرار از وجدانشان است. در واقع نسخه ای که می پیچند معطوف به نفع فردیشان است تا نفع زندانیان سیاسی. در نتیجه استدلالشان ناعادلانه و بی ارزش است.

برخی دیگر هم که پیش بینی کردن را هنر هشتم خود فرض می کنند از الان به زندانیان سیاسی می گویند اعتصاب غذا را بشکنید تا اگر فردا، زندانیان سیاسی به نتیجه ای نرسیدند یا اتفاق ناگواری برای آنان افتاد، مثل یکی از شخصیت های معروف در کارتون گالیله بگویند " من می دونستم " و از این که پیش بینی آنها همیشه درست از آب در می آید،  لذت ببرند و به خود ببالند.

این نوع پیش بینی ها، بی ارزش و از درجه اعتبار ساقط است!
کسانیکه که از اول مشروطه تا به امروز گفتند ما با اینگونه مبارزات علیه دیکتاتوری به جایی نمی رسیم! صد سال است که پیش بینی هایشان درست از آب در می آید! چرا؟

برای این افراد پیروزی به معنی محو دیکتاتوری با یک عمل یا کنش خاص است در حالیکه اصولا چنین عمل یا کنشی وجود خارجی ندارد!

پیروزی بر علیه دیکتاتوری در واقع نتیجه اعمالی پیوسته و به هم تنیده است که در امتداد یکدیگر شرایط رسیدن به دموکراسی را فراهم می سازند. در نتیجه استدلال بی فایده بودن حلقه های به هم پیوسته سلسله مبارزات و کنشهایی که شرایط رسیدن به دموکراسی را فراهم می سازند از درجه اعتبار ساقطند.  چراکه درون خود مغالطه ای بزرگ را حمل می کنند.

وانگهی نتیجه چنین اعتصاب غذا ها و استقامتی اگر چه ملموس و آنی نباشد اما حداقل در آینده رفتار جمهوری اسلامی با زندانیان سیاسی را به نفع زندانیان تغییر خواهد داد. البته اگر بتوانند  بایستند و مقاومت کنند و مسلح به همراهی من و شمایی شوند که بجای ریش سفیدی بین زندانیان سیاسی و "نظامی که کوچکترین اعتقادی به حقوق آنها ندارد"، بکوشیم تا بازوی آنها برای رسیدن به خواسته هایشان باشیم.

به قول محمد نوری زاد " به فهم و شعور زندانیان سیاسی برای پایان دادن یا ندادن به اعتصاب غذایشان احترام بگذاریم" ( اگر لااقل سنگی را از جلوی پایشان بر نمی داریم)

کاوه شیرزاد

هیچ نظری موجود نیست: