۵/۲۷/۱۳۹۲

دو قطبی "حکومت سکولار یا مذهبی" در جامعه ایران و تحلیل مسائل مصر

دو قطبی "حکومت سکولار یا مذهبی" در جامعه ایران متاثر از انقلاب 57 و نتایج تلخ آن واقعا قدرتمند شده بصورتی که این دو قطبی در تجریه و تحلیل تمامی حوادث جهان برای اقشار عوام و مخالف جمهوری اسلامی سنگینی می کند. 

مطابق این نگاه، تمام رویدادها در سرتاسر جهان که مابین سکولارها و مذهبی ها «بخصوص مذهبی های اسلامی» روی می دهد ساده انگارانه با رویدادهای سال 57 مطابق و مقایسه داده می شود و طرفداران این دو قطبی بلافاصله از نیروهای سکولار تحت هر شرایطی حتی جنایتهای فجیع و خونین حمایت می کنند. چرا که به اعتقاد آنها نباید اتفاقات مربوط به جمهوری اسلامی برای آنها تکرار شود. غافل از اینکه دیکتاتوری سکولار هم گاهی می تواند بسیار فجیع تر از دیکتاتوری های مذهبی باشد.

به عنوان نمونه دیکتاتوری سکولار صدام حسین ( با صدها هزار کشته)،حافظ اسد( نزدیک به سی هزار کشته) بشار اسد (نزدیک به صدهزار کشته) دیکتاتوری محمد فذافی ( با دهها هزار جنایت) پول پوت در کامبوج ( با دو میلیون نفر جنایت) و .... گاهی از نظر آمار قتل ها و جنایت ها از دیکتاتوریهای مذهبی پیشی گرفته اند.

حرف آخر اینکه دیکتاتوری، دیکتاتوری است چه دیکتاتورها سکولار باشند چه مذهبی، چه نظامی باشند چه غیر نظامی. ایده ال اینست که روزی دو قطبی جامعه ایران "نقض یا عدم نقض حقوق بشر" باشد و همه ی ما بیاموزیم مبنی تحلیلمان این باشد.

نیروهای نظامی مصر با جنایت ها و قتل عام های روزهای اخیر به خوبی نشان دادند که نظامی ها هیچ وقت و در هیچ زمانی نمی توانند حاملان خوبی برای دموکراسی و آزادی باشند حتی اگر علیه نیروهای مذهبی یا تندروهای مذهبی عمل کنند.


August 15 2013

هیچ نظری موجود نیست: